8 Mart 2016 Salı

Kadınlar Günü!



BUGÜN YAZIM MOR :)
Merhaba millet ne zamandır yazamıyordum okul başladı biraz yoğunum ayrıyetten eriniyorum yazmaya aslında asıl gerçek bu :D Ama kadınlar gününde yazmam gerekti tabii ki dersten eve yeni geldim ve hemen yazmak istedim bu vesileyle erinmelerim artık gitsin ve çok güzel şeyler yazayım tanıtayım o kadar çok şey bekliyor ki yazacak zaten :D
Bugün çok anlamlı bir gün belki bir çoğunuz biliyordur ama kısaca bahsetmek istiyorum bilmeyenler de fikir sahibi olur ve erkeklerin ''Bugün neden çıkmışşş yiiaaa onu bile bilmiorsun'' gibi ezici laflarına karşı kozumuz olsun :)

8 MART NASIL KADINLAR GÜNÜ OLDU
ABD'nin New York kentinde bir dokuma fabrikasında çok ağır çalışma koşulları, uzun iş günleri ve buna karşın çok düşük ücretler.Kadın işçilerin artık tahammül sınırını zorlamaya başladı. Greve çıkma kararı alan kadınlar, taleplerini de açıkladılar.Polisin İşçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda 129 kadın işçi can verdi.

Takvimler 8 Mart 1857’yi gösteriyordu...



Dönemin büyük kadın sosyalistlerinden Clara Zetkin 8 Mart 1857 tarihindeki tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart'ın Dünya Kadınlar Günü olarak anılması önerisini getirdi ve öneri oy birliğiyle kabul edildi.

Daha sonrasında gelişen bir çok süreç ve yasaklar var tabii yine araştırırsanız zaten bulacaksınız ve bu günlere geldik.

Bu konu hakkında söylenecek çok söz var aslında bir sürü şey yazmak isterdim geçmişte kadınlar günümüzde kadınlar ve ülkemiz de kadınlar ve hakları konusunda ama aslında siz çok iyi biliyorsunuz ve açıklamak istediklerimi bu güzel görsellerle açıklamış olacağım aslında. Umarım görmemişsinizdir :) Çok beğendim bunları ve hepsi çok güzel ve doğru.
Ankara Feminist Kolektif tarafından çevirilmiş bu görseller onlara da tesekkürler.
Eminim çoğunda kendinizi bulucaksınız! Ama iyi bir şey değil ama iyileştirmek elimizde! Her şeyi herkesi önemsemeyi bırakın çünkü biz böyle güzeliz böyle iyiyiz. Kadınlar birbirine hep destek olur umarım.
BÜTÜN KADINLARIMIZIN KADINLAR GÜNÜNÜ KUTLARIM!

























6 yorum:

  1. hep destek tam destek, kadınlar günümüz kutlu olsun, yazın müthiş olmuş ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. Geç de olsa ben de kutlarım hepimizin kadınlar gününü. Çok güzel yazmışsınız. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, blogunuzu takibe aldım bana da beklerim sevgiler
    Tasarım Evinden

    YanıtlaSil
  4. Blogunuzu blog keşif etkinliğinden buldum takibe aldım sizde takibe alırsanız sevinirim :)
    http://yesmyldrm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Amazing post, dear! :) Do you want to follow each other? If yes, please follow me with GFC and Google, instagram, write a comment
    and I follow you back :)

    With love.
    Diana.
    http://www.mirandabeautyworld.com/

    YanıtlaSil
  6. Blogunuuzun tasarımı çok hoşuma gitti :) bu arada kadınlarımız bizlerin baş tacıdır ya onlar varsa biz mutluyuz :)

    YanıtlaSil